måndag 14 februari 2011

Hoppas ni har haft en bra alla hjärtans dag

Jaha här sitter man ensam och halvsnuvig på alla hjärtans dag. Men har inge bekymmer över det, för jag brukar inte fira alla hjärtans dag idag. Har fått en liten stackare som följer min blogg så man vart ju lite glad idag iaf.




Tänkte berätta lite om min helg. Vad har hon gjort nu kanske ni tänker. Jo jag har varit fram och tillbaka till Åland i helgen på Cinderella. Jag vet vad ni tänker och så är det inte, jo kanske lite. Var med en kompis och hennes föräldrar. En annan kompis skulle också följa med, men hon blev sjuk. De var synd för hon ville verkligen åka.

Började lördagen med att yra runt och packa min väska som jag hade skjutit på till sista sekunden som vanligt. Lyckades ta mig ner till bussen i tid. Fick vänta lite och de va iskallt. Höll på att förfrysa näsa.

Sen kom vi äntligen fram till Stockholm och fick vänta ett bra tag för att få gå ombord på båten. Mina planer var att spöa upp Håkan i baren, men de gick ju i kras när min kompis påminde mig om att han inte jobbar där längre. Om ni undrar så tycker jag inte om honom. Men höll utsikt efter min andra kompis favorit, kommer inte ihåg vad han heter.

När vi väntade i terminalen såg jag två japaner och var nära att gå fram och prata med dem, men dem hann smita undan. De såg lite roligt ut för deras väskor var nästan lika höga som dem var. Sedan fick vi äntligen gå på färjan och då kommer kommentaren "Var är baren?" av min kompis mamma. Det beskriver helgen på ett ungefär. När vi äntligen hade hittat till hytten var det dags för buffén och där stod magen verkligen i fyra hörn när man gick därifrån. Men tråkigt nog fick man inte köpa sprit i taxfree shoppen utan man fick vänta till nästa dag. Tänker inte gå in på så mycket detaljer vad som hände på kvällen men jag fick trumhinnorna spräckta medan vi lyssnade på karaoke, sjöng med trubaduren i baren och glodde på folk helt enkelt.

Sedan var vi trötta och efter att ha yrat runt i korridorerna hittade vi äntligen till hytten för att sova. Vaknade tidigt på morgon av att hela båten skakade. Min första tanke, yrvaken som man vad, att det var en jordbävning. Men sen kom jag ju på var jag var. Till er som undrar så var det att vi la in i hamnen. Men det var lite roligt.

Och nej. Det var inte så farligt dagen efter, var lite trött bara. Men det var skönt att komma hem.  

Idag är det alla ♥ dag. Lägg upp det här på din blogg om du fått köpa dina egna jävla blommor och laga din egen jävla fin middag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar