tisdag 1 februari 2011

Vilken dag. Älskar Linteks LARM dagar

Minasan konnichiwa. Hallå där, har börjat ta mina japanska lektioner på allvar. Det går sakta men säkert. Men det vill jag inte prata om just nu för jag är verkligen inte bra än.


Ber om ursäkt för den dåliga kvalliten. Bilderna är tagna med min mobil.

Lintek har haft en av sina LARM- dagar. För de som inte vet vad LARM är, så är det Lindeks arbetsmarknadsdagar. Då kommer det mängder med företag till universitet och visar upp sig. Det var verkligen fullt med företag både i c- och a-huset. Jösses vänjer mig aldrig vid hur mycket folk det är på de här dagarna. Men det är verkligen intressant att få prata med folk från de olika företagen och ställa frågor till dem. Träffade en gammal labbassistent som jag plågade för ett tag sen. Det var verkligen roligt och företaget hon kom ifrån verkade verkligen spännande. Det är verkligen en perfekt tag att träffa folk och samla pennor. De blev en mängd i år igen. De ingen som behöver en penna där ute?

Dagens skörd.

Men jag har inte bara samlat på mig saker idag. Jag har även pratat med olika företag och tagit reda på lite om deras ex-jobb möjligheter. Fast har nog pratat lite strunt också, har pratat om allt ifrån pappersmassa till kärnkraft. Men dagens höjdpunkt var nog spelet man spelade med enbart sina ögon rörelser. Det gick ganska bra för mig, enligt han som hade hand om det. Man skulle skydda jorden ifrån asteroider och de var roligt, men det blev lite jobbigt för ögonen efter ett tag. Man kunde också scrolla bara med hjälp av ögonrörelser och det skulle jag verkligen behöva. Längtar tills nästa år eller bara tills mitt programs dagar som är snart. Ha de bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar