fredag 22 april 2011

En Svensk klassiker och en del annat

Jag ska publicera det här i natt men var för trött. Jag tillbringade gårdagen med att trösta min bästa vän (hon var inte upprörd men lite arg). Hon är (eller var) en stor Kenichi Matsuyama fan och nyheter om hans och Koyuki Kato äktenskap kom som en chock för henne.
Jag personligen kan inte vara lyckligare för Kenichi, men jag är inte så stor Kenichi-fan. Men ändå roligt att prata med min vän över telefon. Alla hennes favoriter är tagna och medan flesta av mina är singelar. Ha ha ha. Jag vet att det är inget att skratta åt, men jag kan inte låta bli att skratta när hon pratar om det.
Jag såg en gammal svensk filmen igår som jag inte har sett på åratal och den är väldigt bra. Filmen heter Jägarna och det är en thriller från 1996, regisserad av Kjell Sundvall. För att göra en lång historia kort.
Det handlar om en polis från Stockholm som är flyttar tillbaka till sin hemstad i Norrland. Han börjar arbeta på ett fall där några tjuvskyttar är inblandade.
Jag kan rekommendera den här filmen för alla som vill se det. Men det är inte något som jag rekommenderar att titta på om du vill ha en lycklig film.

1 kommentar:

  1. har gjort en lista på "singlarna" vad jag vet än så länge Hiroki narimiya ,Shugo Oshinari eller varför inte eita bror Kenta Nagayama? :)

    SvaraRadera