lördag 9 april 2011

Let there be light!!!

Satt i bilen på väg hem till mina föräldrar, ska besöka dem den här helgen med. När jag var ungefär halvägs så ringde en kompis och sa att de hade haft värsta stormen hemma. Hon kan ju ha överdrivet, men det hade blåst och regnat väldigt mycket och lika snabbt som det hade kommit hade det försvunnit.

Men till min stora förvåning så hade bliivit strömavbrott pga detta. Då var klockan runt 16:00. Jag kom hem strax innan kl 17:00 och började direkt fundera ut vad jag kunde göra som inte behövde ström. Det slutade med att jag spelade lite kort med mamma (fick hålla ögonen öppna så hon inte fuskade) och satt och pratade med pappa och en kompis. Till middag blev det pizza som vi hämtade ifrån grannbyn som ligger ungefär 1 mil ifrån där mina föräldrar bor och där hade de minsann ström.

Gick sedan hem till en annan kompis som hade kommit till oss. Det var helt ovan att gå ut när det är becksvart, men som tur vad hade jag ficklampan i högsta hugg.

Strömmen kom äntligen tillbaka strax efter kl 23:00 och det var tur det för jag hade börjat bli lite rastlös.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar