söndag 5 december 2010

Lite mer reklamfilmer har kommit ut

Jaha då var man här igen. Har ni haft det bra? Själv var jag i Stockholm och gjorde stan osäker. Ja, eller. Gick mest vilse faktiskt, skulle ha behövt en karta. Den får jag ta med mig nästa gång. Men jag hittade tillslut dit jag skulle och köpte ungefär det jag hade tänkt. Kan inte skriva det här för då får min kompis reda på vad hon ska få i julklapp.
Äntligen har Arashis julmeddelande blivit textat. De var snabbt. Hur gick det för er hittade ni den I trädet? Kan ju avslöja att de var i snögubben. Men jag satt ett bra tag och kollade upp videorna. Då menar jag att jag inte bara satt och såg på Arashis video utan jag kollade igenom de flesta. Önskar bara att min japanska var bättre så jag kunde förstå lite mer av vad de sa.  



De har också kommit en reklam film, där de pratar engelska. Titta på den här.



Var det någon mer än jag som såg talgoxen? Eller var det en verkligen en talgoxe? har dom det i Japan? Hmm... Men visst var de söta. CHEESE!


Efter som våra kära små pojkar är ute på turné så tänkte jag dela med mig av lite regler som jag hittade på nätet.
försiktighetsåtgärder för konserter:
Ha inte din uchiwas högre än i brösthöjd. Vifta inte med den upp och ner eller till höger och vänster
inga plakat är tillåtna . Det kvittar vilken form de har.
Lämna inte din plats för att heja.
Det är förbjudet att spela in, både ljud och bild. Gör du det så måste du gå iväg.
En uchiwas per person.
När Arashi pratar, snälla lyssna. Skrik inte.
Ta med dig allt skräp så att de som kommer efter er ska slippa se det.

Är verkligen avundsjuk för dem som ska eller har gått på någon av Arashis konserter i år. Skulle verkligen vilja gå. Jag kan inte uttrycka hur mycket jag vill gå på en konsert. Det vet jag att många av oss fans därute också vill. Har vi tur kanske vi ses på någon konsert någon dag. De är bara att hålla tummarna och hoppas.  

Ok dags för lite nyheter.
En reklamfilm för Aibas nya drama, bartendern, finns ute. Den går att se på youtube. Men det vara bara en kort snutt av Aiba i en bar.
Arashi ska uppträda på Music Station Super Live den 24 dec. Vet inte vad de ska sjunga än.
Reklam för Kouhaku ska finnas ute, men jag har inte hittat den än. Det är det program som Arashi ska vara värdar för.
Oricon har släppt listan över november och där ligger Arashis Hatenai Sora som nr 1.
Har också hört att man ska dubba Gantz för försäljning i USA. Det var det dåligaste jag har hört och det är fler än jag som tycker det. Det finns listor man ska skriva på lite överallt på internet. Personligen så tål jag inte dubbade filmer utan föredrar att se den med text. Vet inte varför men jag har hatat dubbade filmer ända sedan jag var liten.
Både Sho och Jun gör reklam för Donkey Kon Returns. Det finns 7 reklamfilmer och den ena är sötare än den andra. Där kan man se att Sho spelar tv-spel precis som jag. Jag rekommenderar att ni ser dem. Dom är för söta.
Kan inte motstå att berätta det här. Ikuta Toma har gjort en reklamfilm för Final Fantasy 14 och kan inte förklara hur sexig han ser ut.  
Som en liten bonus så hittade jag det här klippet. Det var roligt att det är textat, för min spanska är värre än min japanska. Men det visar att Arashi har många fans i Peru.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar