tisdag 14 december 2010

Saker som jag har lärt mig under min tid som Johnny's fan.

Hejsan allihopa! Hur har ni det i julruschen? Själv är man helt färdig, de är bara julpyntet som ska upp. Men det tar inga tider. Tänkte idag berätta lite om Johnny’s Entertainment för er nya fans därute.   
Johnny’s Entertainment är en känd japansk talang agentur. Johnny Kitagawa grundade sin legendariska agentur 1962. Men nådde inga stora framgångar förrän idol- bommen på 80-talet. Till en början var det en agentur för både kvinnliga och manliga artister, men har sedan en lång tid tillbaka satsat på manliga artister.
Johnny har kommit fram till den perfekt a formeln för att tillverka idoler på löpande band. Detta har gjort Johnny’s Entertainment till en av världens kändaste talang agentur.
Vill ni veta mer om Johnny’s Entertainment finns det mängder av sidor på internet, men jag rekommenderar verkligen Kawaii av Marita Lindqvist. Boken har några år på nacken och handlar mest om de äldre grupperna. Men jag rekommenderar att ni ska läsa den ändå. Den är verkligen underhållande och väcker vissa frågor.
Jag personligen har min åsikt om Johnny’s Entertainment och jag respekterar andras åsikter. Detta gör att jag kan diskutera Johnny’s Entertainment hur länge som helst.
Men eftersom jag har varit ett Johnny’s Entertainment fan i ungefär 1,5 år så har jag lärt mej lite som jag tänker dela med mig med er.
Det första är att det finns många Johnnys. Nästan för många. Kollade upp några av grupperna och jag måste erkänna att jag inte visste lika mycket som jag trodde. Kan erkänna att jag inte kan namnen på alla, men det kan ju också ha och göra med att jag urdålig på namn. Ansikten går bra, men namn inte.


Det är manligt att klä sig i rosa. Min absoluta hat färg, men ändå. Det är också populärt med fjädrar, glitter och fransar. 





Det är inget konstigt med att våra favoriter idoler klär sig i kvinnokläder. Många av dem se faktiskt väldigt bra ut i klädning och peruker. De ser i alla fall bättre ut än vad jag gör.





När man ser på en serie eller film med en Johnny i rollistan så brukar det alltid finnas minst en till. Så har det varit med de flesta serier och filmer som jag har sett.


Du vill dö Johnny's döden. Du skrattar dig till döds när du tittar på någon av gruppernas shower. Detta är också ett jättebra sätt att bygga upp dina magmuskler.  
Varje grupp är galnare än den andra. Man tror att man har sett allt så kommer det någon alltid på något galet som man inte har sett. Ett tips är att inte äta något medan man tittar på något av deras program för man kan sätta i halsen när man gapskrattar. Jag drack ett glas vatten en gång och höll på att spruta ner hela datorn. Som tur var missade jag datorn precis. pust.





Man säger att ett skratt förlänger livet. I så fall borde du vara odödlig vid det här laget

Varje gång du tittar på V6 så blir jag sugen på tuggummi, eller tvärt om.


Din största önskan är att åka till Japan bara för att se ina idoler. Jag personligen har velat åka till Japan långt innan jag blev Arashi fan (kanske).
De gör ingenting att de är både kortare och mindre än dig själv.  Du älskar dem ändå.
Lite manlig kontakt mellan idolerna är ingenting som bekymrar dig. Sådana saker som har fått dig att lyfta på ögonbrynet är inte lika farliga längre. Du har vant dig.
















Att vara Johnnys fan är ett heltidsjobb, utan lön. 



Men det är ett jobb som jag gör med nöje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar