torsdag 3 mars 2011

Det blev ju en produktiv dag iaf

Hej på er! Hoppas att ni mår bättre än vad jag gör. Är sisådär halvsjuk och de verkar inte riktigt vilja komma igång det här. Har en klump i halsen och det kliar i örat, vilket brukar vara ett tecken på att jag ska få öroninflammation. Om jag ska vara ärlig så vill jag nog hellre ligga halvdöd i ett par dagar så jag blir av med det.

Eftersom man har varit ledig så har jag, trots att jag sov länge, hunnit med en del. Har bakat bröd och vikt min tvätt. Det kanske inte verkar mycket, men det är en hel del när man knappt har någon energi. Var tvungen att vila i mellan åt och då passade jag på att kolla på det 3:e avsnittet av Bartender. Måste säga att nu har jag verkligen kommit in i serien. Blev lite förvånad när jag trodde att jag såg arashi- tecknet (嵐) men när jag tittade igen så var det tecknet för vind (風, kaze) istället.


Dagens höjdpunkt var den koreanska filmen My Little Bride. Tänker inte gå in så mycket på handligen så jag rekomenderar att ni tittar på den här filmen. Den var tydligen väldigt populär när den kom ut.


Bo-Eun (Moon Geun Young) är en helt vanlig high school tjej som har som orar sig över betygen och är kär i en i skolan baseball lag. Med det förändras den dagen då hon hämtar upp barndomsvännen Sang-min (Kim Rae Won) från flygplatsen. Under familjemiddagen delar Bo-Euns farfar med dem om löftet till Sang-mins farfar: att deras barn, eller barnbarn , kommer att gifta sig med varandra på så sätt förena de två familjerna. Med detta beordrar henne att gifta sig Sang-min Trots barnbarnas motstånd, tvingas de att gifta sig på grund av Bo-Euns farfars starka inflytande.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar